Projectes a EP

Els canvis i millores dels darrers anys en els àmbits de la ciència, la tecnologia, la cultura i la humanitat en general, han generat un ampli ventall de noves necessitats a les que les escoles hem hagut de donar resposta. 

Aquest fet ha comportat una transformació de la pràctica docent per poder capacitar als alumnes de les competències necessàries per fer front  de forma eficaç a les seves situacions futures més properes. Val a dir que la nostra escola ha escollit un model de transformació basat en fonamentacions i evidències que garanteixen la millora dels aprenentatges en els diferents àmbits curriculars. D’altra banda, la posada en marxa de les diferents metodologies ha requerit que l’equip docent es formi i reflexioni de forma regulada i continuada sobre la pràctica per garantir la millora educativa.

Tot seguit fem un recull històric de les innovacions pedagògiques realitzades fins el moment:

2017-18: inici de l’aprenentatge basat per projectes (ABP), començant per el Cicle Mitja (3r i 4t de primària). Durant 8h a la setmana (2 hores seguides en 4 dies a la setmana) els alumnes de les dues classes treballen en grups heterogenis de 4 alumnes amb l’acompanyament de 3 mestres. Entorn d’un context real, proper i  veritable, els alumnes han de realitzar una sèrie d’activitats on hi entren en joc rutines de pensament, reflexions, investigació i comunicació dels continguts que van aprenent. L’avaluació és contínua i formativa.

2018-19: Cicle Superior es suma a l’ABP, en les mateixes condicions personals, distribució horària i de l’espai que els companys de Cicle Mitjà.

S’inicia a nivell de totes les etapes de l’escola (Educació Infantil, Primària i ESO), l’aprenentatge cooperatiu. Mitjançant una sèrie d’hàbits i rutines en forma de rols en l’equip i tècniques cooperatives en la consecució de les tasques, els alumnes milloren els seus aprenentatges compartint-los, comunicant-los, corregint-los entre iguals i sumant sabers i perspectives diferents en l’equip per garantir l’èxit del repte a fer.

 

2019-20: Consolidació de l’aprenentatge basat en projectes i cooperatiu a Cicle Inicial es prepara i inicia els treball per ambients. Seguint la metodologia emprada a l’etapa anterior d’Infantil, els alumnes de 1r i 2n es barregen dos dies a la setmana (en una franja de dues hores cada dia), per aprendre nous coneixements de llengua, matemàtiques i plàstica de manera autònoma i significativa. Apostem per la observació, la investigació, l’assaig-error, l’autodeterminació, la relació entre iguals perquè en aquesta franja horària els alumnes siguin els protagonistes dels seus propis aprenentatges.