Infantil

 

Educació Infantil

Educació infantil comprèn els nens i nenes de 3 fins a 6 anys, l’escolarització a la nostra escola arriba fins a 4rt d’ESO. A infantil i primària tenim una línia, és a dir, una sola classe per cada nivell, això ens permet oferir un tracte acollidor i proper als infants i les famílies. Tot això ho fem respectant el ritme de cada nen/a i acompanyant-lo en la seva maduració.

Aprendre és, per a l’infant, construir nous significats de la realitat que l’envolta, que enriqueixen els propis coneixements prèviament adquirits, i permeten la seva aplicació a les noves situacions cada vegada més complexes.

Per assolir aquest objectiu adoptem una metodologia oberta i vivencial que fa possible l’adquisició de coneixements, destreses i habilitats i potencia la relació entre els infants.

Si voleu conèixer com és el dia a dia d’un nen/a d’infantil de la nostra escola ho podreu veure al següent vídeo.

Us presentem algunes de les diverses metodologies, activitats i eines que fem servir:

  • Ambients d’aprenentatge: Es treballa tres tardes a la setmana, en grups de diferents edats dividits en cinc ambients triats pels nens i nenes (llenguatge verbal, matemàtic, artístic, simbòlic i experiments). Al final d’aquest article trobareu més informació.
  • Projecte: Aprenem a buscar informació, a resoldre els dubtes que sorgeixen i que ens motiven a seguir aprenent.
  • Aprenentatge Cooperatiu: Apostem per un aprenentatge de col·laboració entre iguals a totes les àrees, mitjançant el treball per equips, que els permeti adquirir les destreses necessàries per desenvolupar-se com a persones i agents socials transformadors. Podeu trobar més informació a l’apartat d’Aprenentatge Cooperatiu.
  • Escola plurilingüe: Treballem l’anglès des de P3 de manera lúdica, interactiva i atraient per l’alumne.
  • Projecte d’Escola Digital: Disposem de pissarres digitals interactives a totes les aules d’infantil. Utilitzem tauletes en activitats concretes i en alguns dels ambients per tal d’anar-los introduint en el món digital. Podeu trobar més informació sobre el Projecte Escola Digital en aquest enllaç.
  • Atenció individualitzada: Donem suport a tot aquell alumnat que ho necessita (alumnes que presenten algun tipus de dificultat en l’adquisició d’aprenentatge, hàbits, relació amb els altres…). En casos que calgui, els tutors disposen de l’ajuda i orientació del Servei d’Assessorament Psicopedagògic (SAPP), on mestres i especialistes busquem el millor per cada nen/a. Podeu trobar més informació sobre el Servei d’Assessorament Psicopedagògic en aquest enllaç.
  • Acció tutorial: Donem molta importància a l’acompanyament de la persona tutora als alumnes de manera grupal i individual, així com també a les seves famílies, treballant de forma conjunta família i escola.
  • Educació emocional: Treballem la presa de consciència dels sentiments i emocions propis i dels altres, per aprendre a fomentar el benestar personal i social.
  • Hort: Disposem d’un espai al pati adequat on plantem, recollim, reguem, observem… treballem el contacte dels nostres alumnes amb la natura, desenvolupant tasques adequades a cada edat i relacionades amb diversos aprenentatges.
  • Sortides i colònies: Les sortides i colònies escolars complementen, de manera lúdica, el nostre currículum, el nostre model de convivència i fomenten l’autonomia.
  • Festes i celebracions: Celebrem les diverses festes populars com la castanyada, carnaval.. En ser una escola cristiana celebrem les principals festes religioses com el Nadal, la Pasqua…
  • Projecte escolar de consum de fruita a l’escola: Fomentem hàbits d’alimentació saludable entre els nostres alumnes i les seves famílies, tot participant en aquest projecte d’iniciativa de la Unió Europea.

Treball per ambients

L’aprenentatge per ambients apropa els alumnes a experiències i situacions diferents i a la vegada més properes, adaptant-nos a les necessitats de cada infant, oferint diferents possibilitats on cada alumne se senti còmode i capaç d’enfrontar cada repte. Pretenem així que els nens i les nenes funcionin amb autonomia, fomentant la iniciativa i la responsabilitat.

Tres tardes a la setmana els alumnes de les tres classes es barregen, i a partir dels seus interessos oferim 5 espais amb 5 ambients diferenciats d’aprenentatge ( art, llengua, matemàtiques, joc simbòlic i experimentació). En cada espai troben diferents activitats que poden realitzar lliurement, amb la presència d’un mestre que fa de guia, els acompanya i ajuda. Els infants poden d’aquesta manera actuar, observar, experimentar, construir, inventar, imaginar, compartir, relacionar-se… i interactuar amb els altres. En definitiva, una experiència de joc i experimentació que potencia el desenvolupament i creixement educatiu de tota la seva persona.

Aprenentatge Cooperatiu

El treball cooperatiu s’inicia a P3, en un principi és un treball per parelles que mica en mica s’amplia a un treball d’equip, normalment de 4 nens/es.
Aquests equips es mantenen durant 2 mesos, per donar temps als nens i nenes a aprendre a treballar junts i a relacionar-se de la manera adequada i així donar estabilitat al treball cooperatiu.

Comencen ajudant-se en l’adquisició d’hàbits i poc a poc es van introduint diverses tècniques per treballar conjuntament continguts escolars.
Aquest treball cooperatiu es va ampliant al llarg de totes les etapes infantil, primària i ESO.

Els rols que desenvolupen els diferents membres de l’equip també es van ampliant al llarg dels tres cursos del Parvulari. Es comença amb l’encarregat de material a P3, a P4 s’ afegeix el de la calma i a P5 el del Portaveu.
Es treballa l’autoavaluació i també la coavaluació, això ajuda als nens i nenes a fer-los més conscients de les seves dificultats, de les seves capacitats, de com poden millorar i a acceptar les crítiques constructives dels altres.