Dins les activitats compementàries de 3rESO de Salesians Sant Boi hi ha APRENDRE AMB ROBÒTICA.
Aquesta activitat implica crear robots, és a dir: dissenyar, construir i donar ‘intel·ligència’ a les creacions robotitzades. Això últim, a més a més, es tradueix en aprendre coneixements clau pel S.XXI: programació, electrònica, disseny i mecànica. Entre aquests destacar la programació mitjançant productes tangibles fet que augmenta l’atenció curiositat i motivació dels alumnes.
Pensem que els alumnes aprenen millor quan tenen l’oportunitat de crear i dissenyar, per tal de posar en pràctica els coneixements apresos.
La Robòtica, a més de ser una disciplina transversal d’actualitat i de futur, i altament motivadora, és una eina excel·lent per crear entorns que facilitin i millorin l’aprenentatge (jocs, reptes, etc.) i que aquest aparegui per pròpia voluntat de l’alumne . Aquests entorns fàcilment potencien altres habilitats i competències (treball en equip, reflexió, comunicació, autonomia, curiositat per aprendre, l’error com a amic, ètica, autoestima, autodescobriment, emprenedoria…), i sobretot estimulen la creativitat, el reciclatge de coneixements, la flexibilitat i l’adaptació als canvis, elements clau que els nostres alumnes necessitaran cada cop més (societat, tecnologia i coneixements en canvi constant). Tot això és el que anomenem APRENDRE AMB ROBÒTICA.
En aquest procés fem servir LEGO, que ens aporta molts manuals i recursos, i és fàcil de muntar , desmuntar i provar diferents opcions. La programació és molt visual (programació per blocs en l’entorn MINDSTORM EV3 ) i també hi ha disponibles moltes web’s amb recursos, manuals i tutorials.
Comentarios recientes