Tres conferències sobre l’impacte dels dispositius mòbils i els reptes educatius en la infància i l’adolescència van tancar el segon trimestre
L’escola i l’AMPA van organitzar conjuntament, els dies 19 i 21 de març, dues sessions centrades en el bon ús de les tecnologies digitals per a famílies de l’etapa d’Infantil i Primària, d’una banda, i de l’ESO de l’altra. L’objectiu principal és minimitzar els problemes derivats de l’ús del mòbil en aquestes edats i proporcionar les eines necessàries per abordar-los de manera efectiva quan es presentin.
També van coordinar la xerrada el dia 20 de març, dedicada específicament a l’etapa de l’adolescència i destinada exclusivament a pares i mares d’alumnes d’ESO.
Elena De La Serna, docent d’Educació Primària, reflexiona: “Durant aquest curs, hem vist a les notícies i a les xarxes socials com des del departament d’educació s’està fent un plantejament respecte a l’ús dels telèfons mòbils a les escoles. A partir d’aquí, mestres i educadors/es ens preguntem com afecten els mòbils als nostres infants”. A més, destaca la importància de «prendre decisions conscients com a pares i mares avui per prevenir problemes futurs als nostres fills i filles«.
Amparo Castelló, professora d’ESO, destaca també que »aquest curs, tant les famílies com els educadors de l’escola hem buscat formació per fomentar un ús responsable de les noves tecnologies” i assegura que assistir a la xerrada els ha “proporcionat estratègies, recursos i maneres de fer que, sens dubte, ens ajudaran a continuar acompanyant l’alumnat en aquesta etapa que ara estan vivint amb una actitud positiva i esperançadora”‘.
Com afecta l’ús del mòbil, a quines edats són més sensibles, quina dependència es pot arribar a tenir o quins recursos de control parental hi ha disponibles són només alguns dels temes que s’han tractat en aquestes sessions impartides per Albert López, periodista i formador TIC. Donar les claus per mantenir una relació saludable amb les tecnologies digitals ha estat l’objectiu principal.
Per tal d’aconseguir-ho, López considera “crucial” que mares i pares “acompanyin i supervisin l’ús que fan els seus fills i filles dels mòbils i les pantalles”. A més, en la família s’ha de “potenciar la comunicació de temàtiques digitals i xarxes socials, crear un clima de confiança, pactar límits d’ús ser un bon exemple i instal·lar una App de control parental, a més d’altres mesures de benestar digital per tal de prevenir riscos com l’impacte en la salut mental, l’addició i el ciberassetjament”.
Des de l’AMPA afirmen que “diàriament apareixen innovacions que estan a l’abast dels nostres fills i filles i, com a mares i pares, no ens podem quedar enrere. Hem d’avançar al seu ritme i per aconseguir-ho, la formació és imprescindible”.
30 Manaments per Tractar amb Adolescents
La comunicació pares-fills en l’adolescència va ser el fil conductor de la jornada del dia 20 de març, que va comptar amb el divulgador educatiu Juanjo Fernández com a ponent.
Amb el seu estil particular, Fernández va fer especial esment que l’adolescència “no és cap malaltia, no és un virus que “cal passar”. Ben al contrari, és una etapa apassionant, que, això sí, com totes les etapes de la vida, té coses més bones i coses… bé, apassionants! Descobrim junts les característiques de l’adolescència, si és veritat que no expliquen res, si som pares/mares “caixa d’eines” o “sismògrafs””. També va subratllar la importància dels 30 manaments, que ajuden a comunicar-se millor amb els nostres adolescents, i sobretot, «el 16è (potser el més important), que diu “recordaràs com et senties tu quan eres adolescent”.
Comentarios recientes